freestone-carryout
freestone-carryout
freestone-carryout
freestone-carryout

FreeBSD sårbar mot ICMP attacker

En sårbarhet har upptäckts i FreeBSDs implementaton av ICMPv6, effektivt utnyttjande kan leda till en blockeringsattack.

Orsaken är bristande kontroll av föreslagen MTU-storlek. En angripare kan kan specialformatera ett ICMPv6 "MTU Too Big message", vilket kan få TCP-stacken i kärnan att krascha.

Påverkade versioner:

  • FreeBSD FreeBSD 7.0 -RELEASE
  • FreeBSD FreeBSD 7.0 -RELENG
  • FreeBSD FreeBSD 6.0 -STABLE
  • FreeBSD FreeBSD 6.3 -RELENG


2 kommentarer

Anonym sa...

Hahaha!! Var väl det jag visste.. att sju inte skulle räcka på långa vägar. Men jag är inte sämre än att jag kan fortsätta på min rdan inslagna bana.. å lägga till ÄNNU fler länkar där.. å se! Du har nu blivit nominerad! Varsågod! =o))

Hugs!

Anonym sa...

Du har inte lust att avslöja vad du skrivit i senaste inlägget som länkas i knuffrutan förresten??

Hinner ju bara se skymten av ett par bokstäver.. åsså SWOSCH!.. har man redirectats iväg alldeles. Jag bir ju nyfiken ju!!